فروشگاه فایل 1

  • ۰
  • ۰

تحقیق درباره دیفرانسیل قفل شونده

  • تحقیق درباره دیفرانسیل قفل شونده

    دسته بندی : فنی و مهندسی » مکانیک

    فهرست مطالب
    دیفرانسیل چیست ؟
    دیفرانسیل سه وظیفه اصلی دارد :
    چرا به دیفرانسیل نیاز داریم :
    دیفرانسیل های قفل شونده :
    مفهوم قفل دیفرانسیل
    قفل دیفرانسیل Diff Lock و انواع دیفرانسیل در اس-یو-وی ها
    1- True Track Diff. Lock
    2- LSD Diff. Lock
    3- Non Spin Locker Diff. Lock
    4- ELocker Diff. Loc
    دیفرانسیل های تورسن(گشتاور شناس)
    پلوس چیست؟
    پلوس خلاص کن
    منابع:

    دیفرانسیل چیست ؟
    دیفرانسیل وسیله ایست که گشتاور موتور را به دو قسمت تقسیم کرده و به هر قسمت (خروجی) اجازه می دهد که با سرعت متفاوتی بچرخد .
    امروزه دیفرانسیل بر روی تمام خودروها و کامیون ها و همچنین برروی خودروهای چهارچرخ متحرک یافت می شود . اتومبیلهای چهارچرخ تحرک علاوه بر وجود دیفرانسیل بین هر دو چرخ متحرک ، به یک دیفرانسیل بین دو جفت چرخهای جلو وعقب نیاز دارند. زیرا چرخهای جلو وعقب طی چرخش اتومبیل با سرعتهای متفاوتی می چرخند .
    در اتومبیل هایی که انتخاب بین دو حالت دو چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک میسر است، دیفرانسیل مرکزی وجود ندارد . به همین دلیل این اتومبیل ها هنگامی که چهار چرخ متحرک هستند نمی توانند براحتی بر روی سطوح سخت بپیچند .

    دیفرانسیل سه وظیفه اصلی دارد :
    1- نیروی موتور را تغییر جهت داده و به چرخ ها می رساند .
    2- بعنوان آخرین مرحله تغییر دور و گشتاور عمل کرده و دور را کاهش می دهد .
    3- نیرو را به شکلی به چرخ ها می رساند که هر کدام بتوانند با سرعتهای متفاوت بچرخند
    ( و دیفرانسیل نامش را از همین مورد گرفته است . )

    چرا به دیفرانسیل نیاز داریم :
    چرخ ها مخصوصا زمانی که اتومبیل دور می زند با سرعتهای متفاوتی می چرخند . بطوری که چرخهایی که به سمت داخل پیچ هستند مسافت کمتری نسبت به چرخهایی که سمت خارج پیچ هستند می پیمایند . از آنجایی که سرعت برا برست با مسافت طی شده تقسیم بر مدت زمان طی مسافت ، چرخهایی که مسافت کمتری می پیمایند با سرعت کمتری می چرخند. و نیز می دانیم که چرخهای جلو و عقب مسافتهای گوناگونی را می پیمایند .
    برای چرخهایی که نیرو به آنها منتقل نمی شود مشکلی پیش نمی آید . زیرا به یکدیگر متصل نیستند و می توانند بطور مستقل از یکدیگر بچرخند . اما چرخهایی که نیرو به آنها منتقل میشود دو به دو به یکدیگر متصل اند و هر دو نیروی شان را از یک موتور وگیربکس واحد می گیرند .
    اگر اتومبیل دیفرانسیل نداشته باشد چرخ ها به یکدیگر قفل می شوند و با سرعت یکسانی می چرخند و چرخش اتومبیل با دشواری مواجه می شود . در اینصورت یکی از چرخ ها باید در جای خود بلغزد . که می دانیم برای این کار نیروی زیادی لازم است . این نیرو از طریق اکسل از یک چرخ به چرخ دیگر منتقل می شود و فشار زیادی بر اجزای اکسل وارد می کند . علاوه بر این موجب سایش تایر ها می شود .

    دیفرانسیل های قفل شونده :
    دیفرانسیل های قفل شونده برای اتومبیلهایی که اصولا برای حرکت در مناطق ناهموار و خارج از جاده طراحی شده اند مفید است . این نوع دیفرانسیل تمام اجزای یک دیفرانسیل آزاد را دارد و علاوه بر آن از یک مکانیزم الکتریکی ، پنوماتیکی یا هیدرولیکی برای قفل کردن دو چرخ دنده خروجی پینیون ( سر پلوس ) به یکدیگر بهره می برد . این مکانیسم معمولا بوسیله یک سویچ فعال می شود و باعث می شود هر دو چرخ با سرعت یکسانی بچرخند .
    اگر یکی از چرخها اتصالش با زمین ناقص باشد ( و بلغزد ) ، چرخ دیگر بدون هیچ مشکلی به چرخیدن ادامه می دهد .

    دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.zip

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 16

    حجم فایل:204
    کیلوبایت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی