فروشگاه فایل 1

  • ۰
  • ۰

آشنایی با مفهوم مدیریت

  • آشنایی با مفهوم مدیریت
    آشنایی با مفهوم مدیریتدسته:
    مدیریت

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 157 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    مدیریت
    نقشهای مدیریتی مدیریت موفق و مؤثر
    مدیریت کیفیت
    وظایف
    مدیریت منابع انسانی

    قیمت فایل فقط 5,500 تومان

    خرید

    فایل بصورت پاورپوینت می باشد

    مقدمه

    ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از
    خصیصه های بارز تمدن بشری است .

    وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و
    زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه
    این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای
    نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی
    مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب
    حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید
    است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند.
    که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به
    بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان
    عمل.

    تعریف مدیریت

    مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی
    وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و
    کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی
    مورد قبول صورت می گیرد.

    واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت
    چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است
    یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و
    بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا
    گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن
    اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به
    عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»

    نظریه نقشهای مدیریتی

    جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس
    این نظریه این است که آنچه را مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود
    و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا نقشهای مدیری را معین کرد .
    آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره موثرهر سازمان
    چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم میداند
    هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم
    اجتماعی ارتباط دارد . زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی
    یا اداری یک سیستم اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی
    مرکب از خرده سیستم های به هم پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده
    سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ، ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم
    گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین استدلال می کند که
    به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک مدیری غلط
    نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس
    ،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح
    سازمان و شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد .
    مدیریت به شکل یک هرم است که در پایین ان عالی ،در وسط میانی ، در
    بالا عملیاتی ؛مدیران عملیاتی ،این مدیران سرشان بسیارشلوغ است و
    مراجعه مکرر افراد موجب انقطاع کارشان می شود . و اغلب مجبورند
    برای نظارت در رفت وامد باشند و برای پرسنل خود ماموریتهای کاری
    خاص تعیین کنند وبا برنامه عملیاتی تفصیلی کوتاه مدت طرح ریزی
    کنند.

    فایل پاورپوینت  27 اسلاید

    قیمت فایل فقط 5,500 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    مدیریت
    ,
    نقشهای مدیریتی مدیریت موفق و موثر
    ,
    مدیریت کیفیت
    ,
    وظایف مدیریت منابع انسانی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

  • ۹۶/۰۹/۲۶
  • صمد زارع

آشنایی

با

مدیریت

مفهوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی